Dla przykładu, wiele urządzeń do swojej pracy potrzebuje zwyczajnych baterii. Trzeba w tym wypadku dokładnie sprawdzić, czy są one dobrze zapakowane i zabezpieczone. Baterie zazwyczaj można przewozić w bagażu podręcznym (np. litowe). Zabezpieczone baterie typu AA lub AAA mogą znaleźć się w bagażu rejestrowanym oraz podręcznym. W rejestrowanym bagażu mogą się także znaleźć baterie nieciekłe, które nie przekraczają 100 Wh pojemności.
W przypadku powerbanka natomiast prawo głosi, że może on być przewożony wyłącznie w bagażu podręcznym. Co więcej, nie można przesadzać z ich pojemnością, ponieważ bank energii nie może mieć więcej, niż 100 Wh. Trzeba przy tym wiedzieć, że pojemność powerbanka określana jest przez mAh, dlatego dobrze jest dowiedzieć się, ile mAh to Wh. To proste, jednak należy wykonać pewne obliczenia – nie są skomplikowane
Dla działania mAh x V / 1000 = Wh – V to napięcie ogniwa (jest napisane zazwyczaj na powerbanku lub pudełku/instrukcji). Warto mieć na uwadze to, że czasami producent powerbanka zamieszcza informacje o pojemności w Ah, wtedy wystarczy nie dzielić przez 1000.
Czasami zdarza się, że można na pokład samolotu wnieść powerbank bardziej pojemny, niż 100 Wh. Chodzi o przedział 100-160 mAh, jednak trzeba wiedzieć, że w tym przypadku należy się zapytać obsługi, czy taki bank energii można wnieść. Zależy to od indywidualnego regulaminu danych linii lotniczych. Co więcej, należy pamiętać, że powyżej 160 Wh nie będzie to już możliwe w jakimkolwiek przypadku. Jednak 100 Wh może oznaczać pojemność około 27 000 mAh, co jest naprawdę sporym wynikiem, a wiele osób rzadko zaopatruje się w tak mocne banki energii.
Jednak kiedy pracujesz na urządzeniach elektronicznych i potrzebujesz przewieźć pojemną baterię – sprawdź regulamin firmy. Warto przy tym wiedzieć, że każdy człowiek może przewieźć maksymalnie dwa powerbanki, dlatego lepiej jest np. zaopatrzyć się w dwa o pojemności około 25 000 mAh, niż jeden mocniejszy.